Job 78 van 216


Report this listing

Solliciteren



Account Manager


Functie

Als Account Manager ben je verantwoordelijk voor het beheren van een portfolio van klanten en het stimuleren van omzetgroei binnen die klantengroep. Je werkt nauw samen met zowel bestaande klanten als potentiële klanten om hun behoeften te begrijpen en oplossingen aan te bieden die aansluiten bij hun doelstellingen. Je identificeert kansen voor upselling en cross-selling en werkt samen met interne teams om op maat gemaakte oplossingen te leveren.

OPERATIONEEL

1.

Je bouwt klantenrelaties op en onderhoudt deze met de intentie de samenwerking te optimaliseren , de omzet, alsook de volumes en de rentabiliteit verder op te bouwen.

Je bent het eerste aanspreekpunt voor jouw klanten. Je formuleert een antwoord op hun vraagstelling en biedt oplossingen/advies aan, gebaseerd op je uitgebreide productkennis en expertise.

Je stemt de uitvoerbaarheid en haalbaarheid van een nieuwe ontwikkeling of klantvraag af in overleg met de verschillende betrokken afdelingen.

Je sluit contracten af met klanten, rekening houdende met het bestaande productassortiment, de prijszetting, de leveringstermijnen,… teneinde alle overeenkomsten tussen de klanten en de organisatie conform de gemaakte afspraken weer te geven.

Na akkoord op een product voorstel met de klant zet je intern de projecten op en bewaak je de vooruitgang. Je managet verwachtingen, zet concrete deadlines en stuurt bij indien nodig. Je houdt de verschillende stakeholders op de hoogte van de stand van zaken.

Je volgt nauwlettend de verkoopresultaten van klanten op via ons Erp-systeem en stuurt bij waar nodig.

Je maakt een account-analyse en stelt bijhorend jaarlijks een accountplan op. Hierbij volg je ontwikkelingen bij klanten op teneinde te kunnen inspelen op alle factoren die de toekomstige zakentransacties kunnen beïnvloeden, en dit zowel in termen van opportuniteiten (overnames, groei,…) als in termen van bedreigingen (solvabiliteitsproblemen, overnames,…).

Je neemt actief deel aan teammeetings om af te stemmen en een uniforme aanpak te garanderen.

Je komt met verbetervoorstellen af waar mogelijk, om zo efficiënt te werk te kunnen gaan.

1. ADMINISTRATIEF

Je geeft de forecasten in, in ons ERP systeem en volgt deze op ten opzichte van de actuele verkopen. Indien nodig stuur je deze tussendoor bij.

Je zorgt voor een duidelijke en goede communicatie en behoudt overzicht en kennis over het assortiment om zo de link te zijn over de verschillende afdelingen heen.

Je waakt samen met de Financiële afdeling over de correcte en tijdige betaling van de verkoopfacturen door je klanten.

Jouw profiel

  • Minimum Bacheloropleiding
  • Bewezen ervaring in een vergelijkbare salesfunctie, bij voorkeur in de chemische sector
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om relaties op te bouwen
  • Sterke onderhandelingsvaardigheden en overtuigingskracht
  • Resultaatgerichte instelling
  • Zelfgestuurd en in staat om zelfstandig te werken
  • Vloeiend in Nederlands en Frans
  • Goede kennis Engels
  • Informatiestromen binnen de commerciële dienst uitwerken (vergaderingen, nota's, richtlijnen, ...)
    Informatie uitwisselen met de commerciële medewerkers
  • De commerciële strategie van de onderneming uitwerken
    De jaaractieplannen bepalen (productpromotie, markten waarop kan worden geïnvesteerd, ...)
  • De commerciële dienst van de onderneming organiseren (ontwikkeling van het netwerk, commerciële opleidingen, ...)
  • Acties uitvoeren ter ondersteuning van het personeelsbeheer (aanwerving, opleiding, ...)
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen

Aanbod

  • Competitief salaris
  • Mogelijkheden voor professionele ontwikkeling en groei binnen het bedrijf
  • Een stimulerende en ondersteunende werkomgeving
  • Extralegale voordelen

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht